Mina salted caramel cashew bars vann Allt om Mat´s jultävling!

Jag älskar att vara med i tävlingar! 
 
Jag har berättat det för er tidigare att jag tycker det är så kul att medverka i olika tävlingar där jag kan skicka in mina bidrag för att sedan ivrigt vänta på resultatet. 
 
Det sorgliga är att trots alla tävlingar jag medverkat i har jag aldrig vunnit. Tills NU! Åh, jag är så glad att kunna berätta för er att jag lyckades knipa 1:a platsen i Allt om mat´s jultävling. 
 
Tävlingen gick ut på att man skulle skicka in sitt bästa julrecept och därefter skulle deras provkök baka och smaka. Deras bedömning var att dessa Salted caramel cashew bars var ett vinnande recept. 
 
Hur glad blir man inte då?! 
 
Priset till vinnaren var att man fick synas i deras julbilaga till deras julnummer. Jag hoppas ingen har missat Allt om Mat´s tidning? Där finner jag alltid mycket inspiration till vad jag ska laga. 
 
Därför är det extra kul när man finner sitt egna recept där. Jag som så oftas inspireras av dem får nu chansen att förhoppningsvis inspirera andra till att göra detta receptet. 
 
För nu är vi flera som provlagat och smakat. Vi är rörande överens om att dessa små godbitarna smakar himmelskt! Men kombinationen av mjukseg karamell och knapriga nötter är svårt att motstå om ni frågar mig! 
 
Mitt tips till er är att baka dessa idag till 1:a advent. Hur bra låter inte det? Eller åtminstone planera in det i julbaket som nu är i full gång för många av er hoppas jag? 
 
Jag hoppas att jag kommer kunna inspirera er hela december med smarriga recept ni kan knåpa samman i ert kök. Nu tänder vi ljus, sätter upp julbelysningen, in med granen, på med julmusiken och raggsockorna. Det är dags för att mysa in JULEN! 
 
YES. 
 
Receptet på dessa Salted caramel cashew bars hittar ni --> HÄR.
#1 - - Katarina:

Vad roligt, stort grattis! De ser verkligen underbart goda ut!

Svar: Tusen tack Katarina! :)
Alicia Hedlund