Chocolate chip cookies med chokladbitar från milka triolade

 
 
 
 Seven eleven kan man köpa, enligt mig typ världens godaste chokladcookies. Idag lyckades jag göra en snarlik variant och det är ju inte fel eftersom jag råkar älska just dem kakorna och nu kan jag göra egna, precis lika goda. 
 
Milka är min favorit choklad och milka triolade köpte jag när jag var i Palma sist så misstänker att den inte finns i Sverige. Man kan ta precis vilken chokladsort man vill men det blev fantastiskt gott att blanda mörk-, ljus- och vitchoklad i dessa kakorna. 
 
 
 
Chocolate chip cookies med chokladbitar från milka triolade 
30 st kakor 
 
150 g smör 
1 dl strösocker 
1,25 dl farinsocker 
1 ägg 
1,5 tsk vaniljsocker 
3,5 dl vetemjöl 
0,5 tsk bikarbonat
2 msk kakao 
0,5 tsk salt 
125 g choklad, gärna en blandning av mörk, ljus och vitchoklad 
 
Sätt ugnen på 175 grader. 
 
Smält smöret i en kastrull. Vispa farinsocker, ägg och vaniljsocker i en bunke. Häll därefter på smöret och vispa tills det gått in ordentligt i äggsmeten. 
 
Blanda ner de övriga ingredienserna och vispa med en elvisp tills smeten har blivit till en segliknande massa och format sig till en boll.  
Hacka chokladen och blanda ner i smeten. 
 
Rulla 30 st bollar av smeten och tryck försiktigt ut dem med fingertopparna på ett bakplåtspapper.
Lägg inte kakorna för tätt eftersom de kommer flyta ut litegrann. Jag hade 9 st kakor på varje plåt. 
 
Grädda dem i ugnen i 10 minuter. Ta ut och låt svalna i 5 minuter innan du flyttar över dem till ett galler för att svalna ytterligare. Om du flyttar dem direkt riskerar du att ta sönder dem eftersom de är relativt mjuka när man tar ut dem. 
#1 - - natalie:

Mums!

#2 - - ɑ n n i k ɑ:

Mumsigt :)

#3 - - Ella:

Åh, dom måste jag prova att baka!

#4 - - Anna:

Mumsigt värre såg det ut att vara! Måste testa:-)

#5 - - JUNITJEJ:

Vad de ser goda ut!

#6 - - Elina:

Ah det här ser ju FANTASTISKT ut så det SKA jag bara testa!

#7 - - Anna [foto]:

Gud så gott!

#8 - - Daniel:

Ser gott ut :)

#9 - - marycaroline.blogg.se:

Mums! :)

#10 - - Natalia:

oooooohhhh mums~

#11 - - Robex Lundgren:

mumsigt

#12 - - princessmelis.com:

Mums!

#13 - - Ninni - Vimsiga mamman:

Mums!

#14 - - Daniela:

Åh ser så gott ut :)

#15 - - Sara:

Mums så otroligt gott :)

#16 - - Marie Bergman:

De ser helt galet goda ut =)

#17 - - Sandra:

Åh det ser så gott ut, måste prova att baka dessa :)

#18 - - Annster:

Måste pröva!
Älskar Subways kakor och dessa påminner om dem :)

#19 - - Lovisa Wallin:

Mums! Jag gjorde en sats chocolate chip med vit choklad och tranbär häromdagen, så farligt godA! Dessa ser ju ännu bättre ut :)

#20 - - Jenny:

Åh vad gott! Måste göra sådana!

#21 - - mamma mindy:

Kan alltid köpa kaffe så bakar du dessa godingar på fika :)

#22 - - tommy:

spännande =)

#23 - - Emilie:

Hej!

Jag heter Emilie och jag läste din blogg och jag tycker verkligen om dina recept! Jag jobbar för en sajt som heter myTaste.se och det vore väldigt roligt om du ville lägga till din blogg hos oss!

www.mytaste.se är en sökmotor som samlar recept från matbloggare. Vi har redan över 3000 aktiva bloggar och om du väljer att lägga till din blogg hos oss kommer du att dra nytta av den trafik vi kommer att skicka till dig.

Lägg till din widget och hamna på matbloggstoppen!

För att lägga till din blogg klickar du på http://www.mytaste.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Om du har några frågor, maila mig gärna på [email protected].

Med vänlig hälsning,
Emilie
myTaste.se