Vem är jag?

 

 

 

Jag är en matgalen tjej som valde att gå restaurang programmet på gymnasiet för att sedan gå vidare med mitt brinnande intresse för matlagning och nutrition genom att studera till dietist i Göteborg. 

Jag har alltid tyckt det varit roligt att laga mat och baka. Något som alltid funnits hos mig är min nyfikenhet att prova nya smaker och jag har aldrig varit rädd för att smaka på något jag inte vet om jag kommer tycka om. Nu experimenterar jag själv i köket med nya smaker. Jag tycker också att det är förbaskat roligt att fotografera mat och med det sagt förstår ni hur Alicias kokbok kom till. Men det roligaste av allt tycker jag är att få smaka på det jag har lagat. Allt jag lagar är helt och hållet det jag själv är nyfiken på och inspiration hämtar jag lite varstans. 

Min dröm är att få använda min kreativa sida inom matlagningen tillsammans med kunskapen om nutrition i framtiden, då det är det roligaste jag vet! 

Det här är min samlingsplats för mina experiment i köket och alla tankar som kommer med det. Nu hoppas jag att jag kan inspirera någon annan till att också prova något nytt. För hur kan vi veta om det är det godaste vi någonsin ätit om vi aldrig har provat?

Om ni vill komma i kontakt med mig kan ni maila till: [email protected]